Front matter |
||
Содржина |
||
Трајан Гоцевски |
Кон овој број |
VII-VIII |
Татјана Филиповска |
Борис Петковски (1931-2005) |
IX–XLIII |
ИНСТИТУТ ЗА ПЕДАГОГИЈА
Анета Баракоска |
Вредностите и образованието во услови на општествени промени |
1–12 |
Сузана Миовска-Спасева |
Образованието на наставниците во САД: состојби и приоритети |
13–28 |
Алма Тасевска |
Авангардните погледи на Елен Кеј за воспитување на детето |
29–38 |
ИНСТИТУТ ЗА СОЦИОЛОГИЈА
Илија Ацески |
Еколошка свест и ориентација на студентите. Свест помеѓу прогресот и опстанокот |
39–50 |
Весна Димитриевска |
Влијанието на образованието врз ставовите на сиромашните семејства и факторот образование во Република Македонија |
51–66 |
Марија Дракуловска – Чукалевска |
Комуникациски аспекти на информирањето во масовните медиуми |
67–74 |
Татјана Стојаноска |
Религиските вредности – предуслов за религиска толеранција во мултиетничка Македонија |
75–88 |
ИНСТИТУТ ЗА ПСИХОЛОГИЈА
Олга Мурџева-Шкариќ |
Развојно поимање на копнежите во текот на животот |
89–104 |
Благоја Јанаков |
Тројност во психолошката теорија за човекот на Б. Г. Ананјев |
105–111 |
Виолета Арнаудова |
Семејната афективна врзаност на адолесцентите и нивните вредносни ориентации |
111–128 |
Михајло Поповски, Катерина Наумова |
Долготраен посттрауматски стрес и квалитет на живот кај внатрешно раселени лица во Македонија |
129–146 |
Елисавета Сарџоска |
Стилови на одлучување на менаџерите и значајни фактори на организацијата |
147–158 |
Николина Кениг |
Неподносливата леснотија на половото стереотипизирање: анализа на учебниците по македонски јазик, историја и природа и општество за основно образование |
159–176 |
Огнен Спасовски |
Односот на субјективната добросостојба со интринзичките и екстринзичките животни цели |
177–188 |
Орхидеја Шурбановска |
Училишен неуспех и социјалното исклучување (повлекување) на сиромашните деца |
189–196 |
ИНСТИТУТ ЗА ИСТОРИЈА
Коста Аџиевски |
Прилог кон христијанската топонимија на Македонија. Населби со имињата на Бог/Теос и Богородица |
197–206 |
Маргарита Пешевска |
Берлинската криза и нејзиното разрешување |
207–216 |
Виолета Ачкоска |
Историјата како потреба – помеѓу минатото и сегашноста |
217–234 |
Александар Атанасовски |
Византискиот модел за решавање на конфликти |
235–248 |
Ванчо Ѓорѓиев |
Револуционерната идеја и дејност на Даме Груев до формирањето на МРО (1890-1893) |
249–266 |
Далибор Јовановски |
The Great Powers and the Creation of the Balkan States in 19th Century |
267–288 |
Бобан Петровски |
Рефлексии од третиот крстоносен поход врз Полог |
289–302 |
Никола Жежов, Ванчо Кенков |
Еден пример за усна историја од Костурско |
303–314 |
Борче Илиевски |
Развој на архивското образование – историски контекст и современи состојби |
315–326 |
ИНСТИТУТ ЗА КЛАСИЧНИ СТУДИИ
Валериј Софрониевски |
Грчки или новогрчки |
327–342 |
Миодраг М. Тодоровиќ |
И.-е. Корен *kyo-wo- или и.-е. *kiHo-wo-, ‘движење. придвижување’ |
343–348 |
ИНСТИТУТ ЗА ИСТОРИЈА НА УМЕТНОСТА И АРХЕОЛОГИЈА
Елица Манева |
Кој бил носител на боздоганот шестопер од Водоча? |
349–362 |
Драги Митревски |
Келти во Македонија – според археолошките податоци |
363–380 |
Дафина Герасимовска |
Појавата на перистилот како елемент на античката куќа |
381–396 |
ИНСТИТУТ ЗА ОДБРАНБЕНИ И МИРОВНИ СТУДИИ
Трајан Гоцевски |
Унификацијата на политичките, економските и безбедносните системи, предизвик за мирот и безбедноста во услови на глобализација |
397–414 |
Митко Котовчевски |
Историско-компаративна анализа на разузнавачко-безбедносните системи на Албанија и Романија во ерата на комунизмот |
415–434 |
Марина Митревска |
Кризен менаџмент на Европската унија |
435–460 |
Оливер Бакрески |
Координација на системот на национална безбедност на Велика Британија |
461–476 |
Тони Милески |
Западно гранично подрачје на република Македонија: движење и етнички карактеристики на населението |
477–492 |
Тања Милошевска |
Терористи-самоубијци |
493–506 |
Сергеј Цветковски |
Кризниот менаџмент низ призма на НАТО |
507–522 |
ИНСТИТУТ ЗА СОЦИЈАЛНА РАБОТА И СОЦИЈАЛНА ПОЛИТИКА
Софија Арнаудова |
Улогата на обуките во стекнувањето на компетенции за помагателна дејност |
523–538 |
ИНСТИТУТ ЗА ДЕФЕКТОЛОГИЈА
Владимир Трајковски |
Аутизмот и митохондријалната дисфункција |
539–550 |
Наташа Чичевска-Јованова |
Проценка на моторното и когнитивното функционирање кај лицата со церебрална парализа и лицата со лесна ментална ретардација |
551–568 |
Даниела Димитрова-Радојичиќ |
Развој на визуелната ефикасност кај децата со визуелно оштетување |
569–582 |
Зоран Киткањ |
Малолетниците како субјекти на престапничкото однесување и нивна кривично правна одговорност во Македонија, во Европа и во Светот |
583–600 |
КАТЕДРА ЗА ДЕФЕНДОЛОГИЈА
Зорица Салтировска |
Професионализацијата на европските армии и нејзиното влијание врз резервниот состав |
601–618 |
Николина Кениг |
Виолета Петроска-Бешка, Оценување со тестови на знаење [приказ] |
619–622 |
Миодраг М. Тодоровиќ |
In memoriam проф. Душица Петрушевска (1920-2008) |
623–624 |