Front matter |
||
Table des matières |
||
Трајан Гоцевски |
Предговор |
ИНСТИТУТ ЗА ФИЛОЗОФИЈА
Виолета Панзова Violeta Panzova |
Од методолошки апсолутизам до методолошки анархизам From methodological apsolutism toward methodological anarchism |
1–13 |
Коле Јовановски Kole Jovanovski |
Ничеовата парадигма за натчовекот La paradigme de Nieztche concernant la conception du surhomme |
13–23 |
Вера Георгиева Vera Georgieva |
Ниче и претсократовците Nietsche et les prédecésseurs de Socrate |
23–29 |
ИНСТИТУТ ЗА ПЕДАГОГИЈА
Никола Петров Nikola Petrov |
Високошколските институции пред нов трансформационо–иновационен предизвик The university and the challenge of another transformation and innovation |
29–39 |
Снежана Адамческа Snežana Adamčeska |
Активната настава – од преиспитување до преобразба Active teaching – from revision to transformation |
39–44 |
Ристо Кантарџиев Risto Kantardjiev |
Богомилството и неговите погледи за образованието, воспитанието и просветата The Bogomil movement and its views on education, tutoring and enlightment |
44–55 |
Љупчо Ајдински Ljupčo Ajdinski |
Семејството и хендикепираното дете The family and the handicapped child |
55–69 |
Горан Ајдински Goran Ajdinski |
Согледувања за дијагностицирањето на ментално ретардираните деца во Република Македонија An analysis of the diagnosis of mental retardation of children in the Republic of Macedonia |
69–79 |
ИНСТИТУТ ЗА СОЦИОЛОГИЈА
Марија Ташева Marija Taševa |
Некои определби на етничноста и етничката група во социолошката теорија Some definitions of ethnicity and the ethnic group on the sociological theory |
79–89 |
Амалија Јовановиќ Amalija Jovanović |
Историскиот развој на семејството и историските типови на родноста на населението The historical development of family and historical types of human fertility |
89–101 |
ИНСТИТУТ ЗА ПСИХОЛОГИЈА
ИНСТИТУТ ЗА ИСТОРИЈА
ИНСТИТУТ ЗА ИСТОРИЈА НА УМЕТНОСТА СО АРХЕОЛОГИЈА
Цветан Грозданов Tzvetan Grozdanov |
За влијанието на Христофор Жефарович врз делата на Дичо Зограф и Аврам Дичов L’influence de Hristofor Jefarovitch sur les peintures de Dičo Zograf et Avram Dičov |
253–271 |
Елица Манева Elica Maneva |
Археолошки траги од култот на мртвите на средновековната некропола „Крстеви“ – Демир Капија Archeological traces of the cult of the dead in the mediaeval necropolis in Krstevi near Demir Kapija |
271–281 |
Елизабета Димитрова Elizabeta Dimitrova |
Циклусот на Богородичниот акатист во црквата Света Богородица – Матејче The akathistos cycle in the church of the Holy Virgin at Matejče |
281–299 |
Небојша Вилиќ Nebojša Vilić |
Новата објектна уметност помеѓу објектот и репликата New object art: Between the object and the replica |
299–315 |
Татјана Б. Филиповска Tatjana B. Filipovska |
Театарот во Венецијанското жанр–сликарство на XVIII век The theatre in the Venetian genre–pintng of the XVIII century |
315–333 |
ИНСТИТУТ ЗА КЛАСИЧНИ СТУДИИ
Витомир Митевски Vitomir Mitevski |
Пројавите на огнот кај Хераклит Everlasting fire of Heraclitus |
333–345 |
Маргарита Бузалковска–Алексова Margarita Buzalkovska–Aleksova |
Вовед или увод? Voved or uvod? |
345–349 |
Весна Томовска Vesna Tomovska |
Аристофановиот креативен метод како модел за истражувачки метод Aristophanes creative method as a mode of examination in literary criticism |
349–355 |
Весна Димовска Vesna Dimovska |
Патиштата на рецепција и начини на влијание на античката литературна традиција врз македонската литература од времето на преродбата The ways of reception and influence of ancient literary tradition on Macedonian literature at the time of its revival |
355–365 |
ИНСТИТУТ ЗА ОДБРАНА
ИНСТИТУТ ЗА СОЦИЈАЛНА РАБОТА И СОЦИЈАЛНА ПОЛИТИКА
Верица Стаменкова–Трајкова Verica Stamenkova–Trajkova |
Семејството и пореметувањата во поведението кај адолесцентите The family and the disturbance in the behavior of adolescents |
439–449 |
Дивна Лакинска–Поповска Divna Lakinska–Popovska |
Воспитанието – основна категорија во социјалната педагогија Education as a basic category of social padagogy |
449–459 |
Сунчица Димитријоска Suntchica Dimitrijoska |
Социјална работа со стари лица Le travail social avec les personnes vieuses |
459–475 |
КАТЕДРА ПО ОДБРАНА И ЗАШТИТА
Крсте Ристески Krste Risteski |
Еколошка проблематика кај современата цивилизација Environmental problems of contemporary civilization |
475–487 |
Трајан Панев Trajan Panev |
Идеи и стремежи за обликување „Нов светски поредок“ во постблоковскиот период Ideas and aspirations of creating a “New world order” in the post–war period |
487–497 |
КАТЕДРА ЗА ХУМАНИСТИЧКИ СТУДИИ
Владимир Давчев Vladimir Davčev |
Декарт и проблемот на интеракцијата на духот и телото Descartes and the problem of mind–body interaction |
497–506 |